RED9 design vooras

Hier kunnen we de vragen kwijt over het chassis, wielophanging en remmen

Moderators: Gerrit H, Burty, herman

ilmung
Clublid
Clublid
Berichten: 26
Lid geworden op: di mar 05, 2013 1:34 pm
Locatie: Belgie ( Zottegem)

RED9 design vooras

Berichtdoor ilmung » za feb 01, 2014 9:33 pm

Beste leden ,
Iemand ervaring ,posititef of negatief ,met deze complete vooras met vering ?
mvg
Geert
http://www.red9design.com/

Gebruikersavatar
Wilmer
Clublid
Clublid
Berichten: 718
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:07 pm
Locatie: Opeinde

Berichtdoor Wilmer » za feb 01, 2014 11:02 pm

Mijn maat heeft er een onder zijn spijl. Hij kan het stuur loslaten met een gangetje
Van 100 op de snelweg. Wegligging is echt super.weet overigens
Niet hoe het met een keef chassis gaat. Levering van red 9 is wel wat traag
Maar komt uiteindelijk wel. Een anderemaat van me die professionele rvs lasser
Is (heeft ook het laswerk aan de spijl gedaan) vond een paar lassen niet geweldig en heeft
Deze dus nog even overnieuw gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

me doing my thing... electra
Afbeelding
Gerrit H schreef:Hou de Bo's aan het rollen !!
Op zwenkwielen mag dat ook :D

ilmung
Clublid
Clublid
Berichten: 26
Lid geworden op: di mar 05, 2013 1:34 pm
Locatie: Belgie ( Zottegem)

red 9

Berichtdoor ilmung » zo feb 02, 2014 2:13 pm

Bedankt voor de info !
Er bestaat ook zo een variante waarbij de lamellen verwijderd worden en de beiden zijden onafhankelijk komen te staan ,iemand ervaring met dat ?
De kost ligt zo rond de 450 à 500€ maw een stuk minder ... maar resultaat ????
ps wat is een spijl ?
geert

Gebruikersavatar
Wilmer
Clublid
Clublid
Berichten: 718
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:07 pm
Locatie: Opeinde

Berichtdoor Wilmer » zo feb 02, 2014 2:32 pm

een spijl is een volkswagen transporter t1 (spijlbus vanwege het gedeelde voorruit)

De vervanger voor de torsiestaaf is idd ook een optie. hier heb ik ook al eens mee gereden in een transporter 2. Wat wel een nadeel is dat het volledige gewicht op je schokbreker toren komt te staan. Je moet dus wel goed weten dat je as in goede staat is. Geen roestvorming welke natuurlijk ook van binnenuit kan komen.
Gerrit H schreef:Hou de Bo's aan het rollen !!
Op zwenkwielen mag dat ook :D

herman
Clublid
Clublid
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:48 pm
Locatie: ALKMAAR

Berichtdoor herman » do feb 06, 2014 9:37 am

Hay Geert,
wat is de bedoeling voor het veranderen van je vooras?
Verlagen, ander veergedrag, betere wegligging?
Ooit is de kever uitgedacht en gebouwd voor heel andere snelheden dan wat wij nu in gedachten hebben.
Ikzelf heb de ervaring dat het enige wat ik een zwak punt vindt is het stuurhuis.
Vaak speling op de lange duur door onze brede wielen en afwijkende ET waarde.
De veering is instelbaar te maken door vooras verstellers erin te lassen zodat je de voorspanning van de veerstaven kan instellen.
Goede zijn te koop bij HotRod, deze kan je verstellen met stelbouten.
Hiermee kan je ook de Bo hoger en lager stellen.
In jouw geval met koeler en accu en mischien ook reservewiel voorin zal hij al vanaf wat zakken.
Heb een clublid gewoon Porsche's 911 3.0 op het circuit van Assen weg zien rijden met een licht aangepaste vooras.
Stuurhuis kan je vervangen voor een liggend stuurhuis van een Opel bijv.
Meteen het nadeel van de re vooras, stuurhuis voor de kever zit veel te laag gemonteerd.
Zoals ik het op de afbeelding kan zien.
Stuurhuis moet gelijk liggen aan de armen van de fusee's dit om bij in en uitveren verandering van de sporing te voorkomen.
Ikzelf rijd met standaard vooras en een aangepaste.
Met standaard as en kever wielen standaard 165r15 voor en achter dik rubber stuurt me Bo perfekt, ook bij heuvels en bochten.
Verandering is nooit zomaar een verbetering.
Een Bo stuur je met je achterwerk zeg ik altijd.
Investeer liever in je achteras en ophanging van achteren,
kijk eens bij me projekt zilveren Bo zou ik zeggen.

ilmung
Clublid
Clublid
Berichten: 26
Lid geworden op: di mar 05, 2013 1:34 pm
Locatie: Belgie ( Zottegem)

red point 9

Berichtdoor ilmung » za feb 08, 2014 9:28 am

Herman
Bedankt voor de reactie !
Inderdaad de bedoeling is dat ik de baanvastheid ,vooral in de bochten moet/wil verbeteren.De Bonito krijgt namelijk een 2276 cc erin ,een versnellingsbak met lange verhouding en rechte tanden ,achterin krijgt deze ook het IRS systeem ,dus vanwege de power wil ik de baanvastheid waar ik maar kan ,proberen te verbeteren .
Ook ga ik eens goed nadenken over de mogelijkheden ivm de versteviging van het chassis , ik zit met enkele ideeên in mijn hoofd .
Maar voor het redpoint9 systeem ,zowel het eenvoudige als het meer complete systeem, wacht ik op duidelijke info van de gebruikers .
Ik volg je 100% ivm de brede banden.Op youtube is er een filmpje van de invloed van het gewicht van de banden+velgen op een lotus Elise.
Concreet kwam het erop neer /
* absoluut niet te breed in banden en velg
* gewicht banden en velg laag houden
* vering zowel van de eigenlijke vering als de vering door de banden ,niet te stug nemen ,dus laagprofiel banden kwamen voor bochten werk er niet goed uit .
En dat klopt ook want je moet het onafgeveerd zo laag mogelijk houden .Onafgeveerd gewicht is :remschijven+klauwen+banden+velg ,etc.....
Terug naar het redpoint systeem : nu toe is de info schaars ,misschien effen op een keversite proberen ?
Alle info is welkom voor de verbetering van de baanligging .
Aan allen een goed weekend (hier regent het pijpestelen )
mvg
Geert

kitman
Clublid
Clublid
Berichten: 180
Lid geworden op: di apr 22, 2014 10:16 pm
Locatie: Kleine-Brogel

Berichtdoor kitman » di mei 06, 2014 10:43 pm

Ik moet mijn ook verlagen, die staat wel erg hoog.
Waar kan ik info vinden van dat andere systeem, ik begrijp zo direct niet hoe het werkt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten