Deuren passend maken ...

Hier gaat het over polyester en de carrosserie

Moderators: Burty, Gerrit H, herman

Plaats reactie
Burty
Clublid
Clublid

Wilmers deurenavontuur

Bericht door Burty »

Hé Wilmer,

Gelukkig begrijp je dat het nooit de bedoeling is om mensen te verjagen van het forum. Ik ben ook niet boos, maar wel sturend in de zin van wat is een stukje nuttige info of vraagstelling waar meer Bonito-freaks mee zouden kunnen worstelen.

Maar even het eigen project.
Zelf heb ik momenteel ook een deur onderhanden.
De rechterdeur liep veel te ver naar buiten en sloot dus totaal niet aan bij de drempel. Een soort Joop Klepzeiker idee.
Dus de ganse onderkant losgeslepen en draadeindjes vastgelamineerd.
Op drie punten, dus echt goed af te stellen, lijkt me.
Aan de binnenkant van de deur even een kokerprofieltje; onverwacht trek je ook de binnenkant plat.....
Eenmaal in positie moet er weer vastgezet worden door de deurbodem aan de buitenschaal vast te lamineren.
Afbeelding

Wilmer
Clublid
Clublid

Re: Wilmers deurenavontuur

Bericht door Wilmer »

Burty schreef:Hé Wilmer,

Gelukkig begrijp je dat het nooit de bedoeling is om mensen te verjagen van het forum. Ik ben ook niet boos, maar wel sturend in de zin van wat is een stukje nuttige info of vraagstelling waar meer Bonito-freaks mee zouden kunnen worstelen.
Snap ik ik doelde ook op je laatse post... begrijp ook wel dat dat eigelijk zinloze reactie waren van T... anyways back ontipic :D

Burty schreef: Maar even het eigen project.
Zelf heb ik momenteel ook een deur onderhanden.
De rechterdeur liep veel te ver naar buiten en sloot dus totaal niet aan bij de drempel. Een soort Joop Klepzeiker idee.
Dus de ganse onderkant losgeslepen en draadeindjes vastgelamineerd.
Op drie punten, dus echt goed af te stellen, lijkt me.
Aan de binnenkant van de deur even een kokerprofieltje; onverwacht trek je ook de binnenkant plat.....
Eenmaal in positie moet er weer vastgezet worden door de deurbodem aan de buitenschaal vast te lamineren.
Afbeelding
Ik zit met hetzelfde probleem boven en onder sluiten de deuren mooi maar komt dan in de midden naar buiten.

Evenals het parallel leggen aan de dorpel wat ook moeilijk is :? Heb ik de bovenkant van de deur mooi vlak en met de lijnen mee lopen heb ik bij de dorpel een kier die aan de voorkant een 5mm is en aan de achterkant oploopt tot wel 15mm....

Maar ik denk dat ik hier mee ga proberen te leven... wil rijen met dat kreng... brand me in... maar moet natuurlijk wel allemaal goed gebeuren dat staat voorop..

Verder een erg goeie oplossing om de deur in model te maken! heb geloof ik van Herman gehoort dat er een behoorlijke spanning in de buitenschaal van de deur zit klopt dit?
Gerrit H schreef:Hou de Bo's aan het rollen !!
Op zwenkwielen mag dat ook :D

Burty
Clublid
Clublid

Deuren-rechtrekkerij

Bericht door Burty »

Die buitenschaal staat idd heftig onder spanning. Als je de buitenschaal los van de deurbodem gemaakt hebt, doe je
er goed aan het restantje bodem wat aan de deurschaal zit ook weg te halen. Dat randje vormt als het ware een hoeklijntje,
waardoor de buitenschaal maar moeilijk in een nieuwe stand te krijgen is.

Afbeelding

Bril op, mondkapje voor, stofzuigerslang met een lijmklem erbij en hup met de flex
(met die kant van de schijf die je anders nooit gebruikt).

Plaats reactie