
bonito van Jan
Goede middag Jan.
Op je vraag of er startmotoren zijn met meer vermogen heb ik op onderstaande link je antwoord.
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?group ... startmotor+
Ook moet een startmotor van een Scoda Octavia passen.
Dit is in elk geval iets wat ik een keer op Keversite heb gelezen, weet het dus niet zeker.
Maar is de accu wel sterk genoeg om de Subaru rond te slingeren?
Had met mijn type4 2.0 in de Kever ook best wel veel compressie, maar toch ging het wel.
En jij had toch een turbo EA motor?
Over het algemeen hebben turbo motoren toch een lagere compressie?
Hoe dan ook, kijk even op de bovenstaande link of tekst en kijk of je er iets mee kunt.
Oh ja, vraag eens aan de jongens op het Subaru forum op het Urabus gedeelte hoe zij dit hebben.
Groet René

Op je vraag of er startmotoren zijn met meer vermogen heb ik op onderstaande link je antwoord.
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?group ... startmotor+
Ook moet een startmotor van een Scoda Octavia passen.
Dit is in elk geval iets wat ik een keer op Keversite heb gelezen, weet het dus niet zeker.
Maar is de accu wel sterk genoeg om de Subaru rond te slingeren?
Had met mijn type4 2.0 in de Kever ook best wel veel compressie, maar toch ging het wel.
En jij had toch een turbo EA motor?
Over het algemeen hebben turbo motoren toch een lagere compressie?
Hoe dan ook, kijk even op de bovenstaande link of tekst en kijk of je er iets mee kunt.
Oh ja, vraag eens aan de jongens op het Subaru forum op het Urabus gedeelte hoe zij dit hebben.
Groet René

If you can hear yourself screaming, the noise ain`t loud enough
Hoi Rene, had ik ondertussen ook gezien.
Er zijn blijkbaar wel 2 types.
Zal ik morgen eens kijken.
Misschien is mijn huidige starter versleten.
Een nieuwe is altijd beter, zeker voor een starter.
Had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat er id krachtige en lichtere bestaan, alleen dacht ik dat de grootte er iets mee te maken zou hebben.
Niet dus.
Er zijn blijkbaar wel 2 types.
Zal ik morgen eens kijken.
Misschien is mijn huidige starter versleten.
Een nieuwe is altijd beter, zeker voor een starter.
Had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat er id krachtige en lichtere bestaan, alleen dacht ik dat de grootte er iets mee te maken zou hebben.
Niet dus.
Als ik het niet weet, vraag ik het.
Hay Jan,
Het busje in je bak is wel goed?
Als de startmotor as iets kantelt dan pakt hij meteen een stuk meer stroom.
Mijn 1835 blok kreeg ik ook niet rond op 12 volt, met de startmotor op 24 volt nog steeds niet.
Hoge compressie zorgde dat hij niet wou.
Autocross truck toegepast en 6 volt starter gemonteerd,
deze kreeg het blok wel rond en snel genoeg.
Lang doorstarten moet je natuurlijk niet doen.
Als hij bij mij na drie slagen nog niet loopt is er echt wat fout.
Het busje in je bak is wel goed?
Als de startmotor as iets kantelt dan pakt hij meteen een stuk meer stroom.
Mijn 1835 blok kreeg ik ook niet rond op 12 volt, met de startmotor op 24 volt nog steeds niet.
Hoge compressie zorgde dat hij niet wou.
Autocross truck toegepast en 6 volt starter gemonteerd,
deze kreeg het blok wel rond en snel genoeg.
Lang doorstarten moet je natuurlijk niet doen.
Als hij bij mij na drie slagen nog niet loopt is er echt wat fout.
- R de winter
- Clublid
- Berichten: 518
- Lid geworden op: zo nov 01, 2009 10:25 am
Het Kever Winter festijn.
Klik maar even op onderstaande link.
http://www.aircooledwinterfest.nl/home.html
Zeker de moeite waard om even heen te gaan.
Het zijn natuurlijk geen Bonito's, maar je doet er net als op het IKW Wanroij een hoop ideeën op.
Ook zag ik dat onze club dit jaar aanwezig is met twee wagens.
Vooral de wagen van de familie becker ben ik erg benieuwd naar.
Heb deze nog nooit gezien, maar moest destijds erg snel zijn met de luchtgekoelde motor die daar in zit.
Het pronkstuk die destijds op de keukentafel werd getoond zit er toch niet in?
Al met al de moeite waart om even te gaan.
Groet René
Oh ja, klik hier ook even op.
http://www.ftbonito.info/phpBB2/viewtopic.php?t=862
Klik maar even op onderstaande link.
http://www.aircooledwinterfest.nl/home.html
Zeker de moeite waard om even heen te gaan.
Het zijn natuurlijk geen Bonito's, maar je doet er net als op het IKW Wanroij een hoop ideeën op.

Ook zag ik dat onze club dit jaar aanwezig is met twee wagens.
Vooral de wagen van de familie becker ben ik erg benieuwd naar.
Heb deze nog nooit gezien, maar moest destijds erg snel zijn met de luchtgekoelde motor die daar in zit.
Het pronkstuk die destijds op de keukentafel werd getoond zit er toch niet in?
Al met al de moeite waart om even te gaan.
Groet René

Oh ja, klik hier ook even op.
http://www.ftbonito.info/phpBB2/viewtopic.php?t=862
If you can hear yourself screaming, the noise ain`t loud enough
Vandaag eerste keer gestart en met nieuwe starter direct aan de gang.
Morgen gaan we filmen, maar vandaag schijnt er een feestje te zijn ivm kerstmis.
Het is ook altijd wat
Toch enkele foto's gemaakt.
benzine tank

Plannen lezen

Kabels ligeen nog op een hoopje, die kan ik pas mooi schikken als de body erop staat.


Check engine lampje gaat meteen uit.
Morgen gaan we filmen, maar vandaag schijnt er een feestje te zijn ivm kerstmis.
Het is ook altijd wat

Toch enkele foto's gemaakt.
benzine tank

Plannen lezen

Kabels ligeen nog op een hoopje, die kan ik pas mooi schikken als de body erop staat.


Check engine lampje gaat meteen uit.
Als ik het niet weet, vraag ik het.
Je vordert lekker Jan,
het bronzen busje moest ik vroeger altijd eerst smeren,
dit deed ik door hem te vullen met olie en dan druk uit te oefenen door hem tussen me vingers dicht te houden, het brons verzadigde zich dan met olie.
Hierna volgde de montage.
Later deed ik ook molycote vet erop als ik de starter verving.
Droge zaken lopen stroef.
Dus kosten extra energie.
Wel wil ik je zeggen , vergeet dat busje om je schakelstang niet te vernieuwen nu je er nog bij kunt,
zie clubblad eerdaags.
het bronzen busje moest ik vroeger altijd eerst smeren,
dit deed ik door hem te vullen met olie en dan druk uit te oefenen door hem tussen me vingers dicht te houden, het brons verzadigde zich dan met olie.
Hierna volgde de montage.
Later deed ik ook molycote vet erop als ik de starter verving.
Droge zaken lopen stroef.

Dus kosten extra energie.
Wel wil ik je zeggen , vergeet dat busje om je schakelstang niet te vernieuwen nu je er nog bij kunt,
zie clubblad eerdaags.
