Opbouw en aanpassingen Friese Bonito

Stel je voor, houdt het up to date en geniet van de reacties van ander gebruikers

Moderators: Burty, Gerrit H

lolkama
Forum lid
Forum lid
Berichten: 45
Lid geworden op: vr aug 23, 2013 7:39 pm

Berichtdoor lolkama » za jan 17, 2015 6:22 pm

Ziet er goed uit best nog wel een groot blok lijkt het zo op de foto

Ben benieuwd, wat ik gelezen heb over de start onderbreking is dat dit niet in de schema's staat. Alleen de startonderbreker geeft een bepaalde spanning op een draad naar de ecu als de spanning de juiste waarde heeft mag hij starten.

Gr Leo

Gebruikersavatar
Rene
Forum lid
Forum lid
Berichten: 585
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 11:48 pm
Locatie: Workum (Friesland)

Berichtdoor Rene » za jan 17, 2015 10:27 pm

Zover was ik nog niet.
Maar zeg je je nu dat er niets over de startonderbreker in het schema's staat? :scratch:

Heb nog geen idee moet nog beginnen met lezen. :oops:


Groet René 8)
If you can hear yourself screaming, the noise ain`t loud enough

lolkama
Forum lid
Forum lid
Berichten: 45
Lid geworden op: vr aug 23, 2013 7:39 pm

Berichtdoor lolkama » zo jan 18, 2015 11:00 am

Mail je straks wel de link even waarin iets staat beschreven over de werking van de start onderbreking. Op die site staat dus dat de draden niet in het schema worden benoemd.

Gr Leo

Gebruikersavatar
Rene
Forum lid
Forum lid
Berichten: 585
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 11:48 pm
Locatie: Workum (Friesland)

Berichtdoor Rene » zo jan 18, 2015 3:44 pm

heb je mail ontvangen. :thumright:
If you can hear yourself screaming, the noise ain`t loud enough

Gebruikersavatar
Rene
Forum lid
Forum lid
Berichten: 585
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 11:48 pm
Locatie: Workum (Friesland)

Berichtdoor Rene » ma jan 19, 2015 11:56 pm

Zal morgen eens even een rondje bellen hier in de buurt of er nog ergens een Impreza of Legacy op de sloop staat.
Ik zoek namelijk nog een hoofdrelais en accuklemmen met draden er aan.
Ook zoek ik nog de stekker die op de brandstofpomp komt met een stuk draad er aan.
Afbeelding

Omdat ik geen contactslot heb, haal ik het startpaneeltje bij Rik Donkers vandaan.
http://www.rdae.nl/nl/e601-paneeltje.html
Afbeelding

Ook de zekeringkast haal ik daar weg.
Heb nog wel zekeringkasten van een aantal legacy's liggen, maar die vindt ik zo lomp.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.rdae.nl/nl/fha00710-battery-fuse-box.html

Groet René 8)
If you can hear yourself screaming, the noise ain`t loud enough

herman
Clublid
Clublid
Berichten: 1153
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:48 pm
Locatie: ALKMAAR

Berichtdoor herman » di jan 20, 2015 1:50 pm

Hier in Sint Maarten bij sloperij Pronk zag ik een tijdje terug een complete impressa staan.
Misschien staat hij er nog.

Gebruikersavatar
Rene
Forum lid
Forum lid
Berichten: 585
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 11:48 pm
Locatie: Workum (Friesland)

Berichtdoor Rene » di jan 20, 2015 3:21 pm

Bedankt voor de tip Herman. :thumright:
If you can hear yourself screaming, the noise ain`t loud enough

Gebruikersavatar
Rene
Forum lid
Forum lid
Berichten: 585
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 11:48 pm
Locatie: Workum (Friesland)

Berichtdoor Rene » wo jan 21, 2015 10:53 pm

Vandaag m'n spulletjes van Rik Donkers binnen gekregen.
Het start paneeltje en de zekering doos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb nu bijna alles bij elkaar, dus hoop binnenkort te kunnen starten.
Ben nu nog aan het vergelijken tussen de Japanse en de Engelse schema's wat het verschil is in ECU aansluiting.

Groet René 8)
If you can hear yourself screaming, the noise ain`t loud enough

herman
Clublid
Clublid
Berichten: 1153
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:48 pm
Locatie: ALKMAAR

Berichtdoor herman » do jan 22, 2015 2:07 pm

Mooie basis zekeringenkast,
nu nog een handvol maxi zekeringen {sloop?} scoren en bouwen.
Lichtere zekeringen kast kan erna mooi gemonteerd worden.

Gebruikersavatar
Rene
Forum lid
Forum lid
Berichten: 585
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 11:48 pm
Locatie: Workum (Friesland)

Berichtdoor Rene » ma feb 02, 2015 2:14 am

Goeden avond/nacht.

Op het moment dat ik dit schrijf is het ongeveer een uur of 1:00.
Zit nog in het ritme van mijn weekend werk als Dj.
Ook heb ik aankomende week nachtdienst, dus lekker laat leven deze week.

Het is even rustig geweest rond het project, maar dat wil niet zeggen dat er niets gebeurd.
Ben onderdelen aan het verzamelen en veel tekeningen aan het lezen voor de kabelboom.
Deze is niet helemaal compleet en moet dus een deel zelf maken.
Ook heb ik de originele zekeringkasten hier niet, dus moet ik via de tekeningen bepalen op welke plek de zekeringen komen en hoeveel ampères.
Als ik het zo schrijf dan lijkt het niet eens zo moeilijk, maar als je bezig bent en van de ene bladzijde weer naar de andere zoekt is het een tijdrovende klus.

Ook heb ik moeders- de-vrouw vanavond maar eens lief aangekeken en gevraagd of ik alsjeblieft in de woonkamer met de kabelboom bezig mocht.
Het was namelijk +4 graden Celsius in de werkplaats en dat is best wel koud.
Ik stond namelijk als een ijsbeer aangekleed met een thermo hemt, een trui, twee vesten en een ouwe jas aan te werken.
Als je maar druk bezig bent is er niets aan de hand, maar dit is zo'n klusje waar je niet echt van gaat zweten, dus brrrrrrr.
Afbeelding

Vanavond lekker in de warme kamer met de kabelboom op de grond liggen stoeien en een stapel tekeningen er naast.
Dit is een stuk aangenamer. :mrgreen:
Afbeelding
Heb reeds een hoop stekkers gelabeld waar ik later weer een zekeringkast aan kan hangen.
Hoop dat ik deze week ook nog reactie van een aantal mensen krijg op onderdelen, dan kan ik op korte termijn starten, hoop ik.

Tot zover.



Groet René 8)
If you can hear yourself screaming, the noise ain`t loud enough

alberto
Clublid
Clublid
Berichten: 117
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 10:47 pm
Locatie: Almelo

Berichtdoor alberto » do feb 05, 2015 11:29 pm

Hoi René,

Dat potje wat jij hebt doorgezaagd is bedoeld om de benzine op te vangen.
mocht de Imprezza over de kop gaan, of ondersteboven blijft liggen.

Succes verder met jou project.

Albert

Gebruikersavatar
Rene
Forum lid
Forum lid
Berichten: 585
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 11:48 pm
Locatie: Workum (Friesland)

Berichtdoor Rene » za feb 07, 2015 12:42 pm

Uh, dat potje heeft geen klepje of zo.
Er gaat aan de onderkant een buisje in en aan de bovenkant een buisje uit.
Ook zit hij niet tussen de aanvoer of de retour.
Hij zit in de derde leiding voor dat eco/milieu vriendelijke gedoe. :scratch:

Groet René 8)
If you can hear yourself screaming, the noise ain`t loud enough

lolkama
Forum lid
Forum lid
Berichten: 45
Lid geworden op: vr aug 23, 2013 7:39 pm

Berichtdoor lolkama » di apr 07, 2015 9:19 pm

En pruttelde het blok al ?

Beetje stil hier :?:

Gebruikersavatar
Rene
Forum lid
Forum lid
Berichten: 585
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 11:48 pm
Locatie: Workum (Friesland)

Berichtdoor Rene » wo apr 08, 2015 7:08 am

Ben de bodem weer aan het opbouwen.
Dus pedalen er weer op alles van de remmen weer aansluiten en de versnellingspook er weer op.
Ook zit de vooras er net weer aan.
Maar die RX5 en RX10 werk ik nooit weer mee, wat een troep zeg. :pukel:
Vond het al vreemd dat je voor €50- je hele bodem weer netjes kreeg, maar ik dacht iedereen pocht er zo over dus proberen.
Nou als je met echte goede lakken gewerkt hebt en dan krijg je dit in handen, dan weet je waarom er zoveel prijsverschil in zit.

Helaas geen tijd om de bodem weer blank te maken, want in juni moet de Bonito in Wanroij staan.
Of ik het red om aan de start van de sprintbaan te staan weet ik niet, maar mee zal het kreng.
Heb ondertussen een auto ambulance gekocht om hem op te vervoeren dus dat is al een stap in de goede richting.
Deze huurde ik wel eens van de plaatselijke KIA garage.
Maar zij hebben een nieuwe gekocht, dus kon ik die van hun voor een zeer schappelijke prijs overnemen.

Zo zag hij er uit toen ik hem wel eens huurde (vol mos en groene meuk).
Afbeelding
Afbeelding

En nu is hij weer helemaal netjes en er is geen spatje roest te vinden op de hele aanhanger na al die jaren onder de bomen te hebben gestaan.
Ook de bodem is nog helemaal netjes en goed.
Hier ga ik nog heel wat Subaru's mee ophalen (en dan slopen voor de motor). :twisted:
Afbeelding

Wat betreft de status van de EZ30D.
De motor staat startklaar, maar de kabelboom is een gebed zonder einde.
Dit omdat hij niet helemaal compleet is en ik zelf nog een aantal draden moet zekeren en aanleggen.
Daarbij komt ook nog dat de Japanse ECU en de Amerikaanse kabelboom niet het zelfde zijn.
Als ik alles had geweten had ik een complete Outback uit Engeland gehaald.
Dan had ik hem nu al lang in de Bonito gehad.
Wie weet een volgende uitdaging.

Tot zover.


Groet René 8)
Laatst gewijzigd door Rene op wo apr 08, 2015 3:01 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
If you can hear yourself screaming, the noise ain`t loud enough

herman
Clublid
Clublid
Berichten: 1153
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:48 pm
Locatie: ALKMAAR

Berichtdoor herman » wo apr 08, 2015 12:50 pm

Hou vol Rene,
aan elk touwtje zitten twee uiteinden.
Volg je nr's aan je ecu nog eens goed,
wie weet ligt daar de oplossing.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten