Als het morgen regent dan ga ik weer verder met de demontage van de EJ22 (zeg ik al een paar weken).

Ook heb ik weer een motor met kabelboom en ECU verkocht.
Van een deel van de opbrengst heb ik dit monster aangeschaft.
Hij was iets groter en zwaarder dan ik had verwacht.
Toen ik er naast stond schrok ik er een beetje van.

Op de foto leek hij toch iets minder groot.

Met een vorkheftruck in de T4 geladen en thuis achteruit de loods in gereden en de oprijplaten van de brug maar achter in de bus laten zakken.
Door de oprijplaten dicht tegen elkaar aan te schuiven kon hij de brug opgereden worden.
Waarna ik de brug kon laten zakken en hem er af rijden.
Op deze manier heb ik weer m’n rug kunnen sparen en niet alle buren in de straat uit hoeven nodigen om dat kreng te lossen.

De machine is van het Amerikaanse merk Hobart.
Hij kan tot 500 Ampère lassen.
Maar je kan hem ook zo ver terug draaien dat je er gewoon blik mee kan lassen.
Ook zit er een losse kast bij waar de draadrol op zit.
Deze kast heeft een slangenpakket van 10 meter en er zit nog eens +/-3 meter slang aan de lastoorts.
Dus met dit kleine karretje achter me aan kan ik de hele loods door wandelen zonder dat grote kreng achter me aan te hoeven slepen.
Nu weet ik ook wel dat ik die 500 Ampère waarschijnlijk nooit nodig ben, maar je weet maar nooit.

Ik kan in elk geval straks de IRS bevestigingen op een goede manier aan het chassis lassen.
Groet René
