Turbo & Megasquirt Efi+spark project van Daan C.

Stel je voor, houdt het up to date en geniet van de reacties van ander gebruikers

Moderators: Gerrit H, Burty

Gebruikersavatar
Daan C.
Forum lid
Forum lid
Berichten: 237
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 7:11 pm
Locatie: Schiedam

Turbo & Megasquirt Efi+spark project van Daan C.

Berichtdoor Daan C. » ma mei 28, 2007 8:55 pm

Besloten om een turbo setup te maken van mijn 4cyl KR 16v 1,8l motorblok, drijfstangen van een audi s2 gekocht,
en een flens om een uitlaatspruitstuk te lassen, voor montage van de turbo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Update op 21 juni:

Tijdje geleden een set grote injectors gekocht van een opel calibra turbo, een blow off valve en een dik inlaatspruitstuk.
Fotos komen asap.
Laatst gewijzigd door Daan C. op vr jul 27, 2007 9:52 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Geen bonito meer; rijdt nu op 2 cilinders.

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

Erg mooi materiaal

Berichtdoor Gerrit » za jun 23, 2007 11:05 pm

Erg mooi materiaal wat Daan hier laat zien. :)
Ook ik zoek van die flenzen zowel voor uitlaat als inlaat.
Ben benieuwd naar foto's van het opgebouwde blok...
Je zou in dergelijke pijpen gewoon gaten kunnen maken met schroefdraad voor injectoren.
Dan nog een gaskleppen rij er voor zetten met IAT stappen motor.
en dan met megasquirt aansturen.
een turbo kan er later dan gewoon bij gezet worden.

Funsdaf
Forum lid
Forum lid
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 3:52 pm

Berichtdoor Funsdaf » ma jun 25, 2007 7:55 pm

leeg
Laatst gewijzigd door Funsdaf op di okt 31, 2017 5:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daan C.
Forum lid
Forum lid
Berichten: 237
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 7:11 pm
Locatie: Schiedam

update 27 juli

Berichtdoor Daan C. » vr jul 27, 2007 5:50 pm

Hier de s2 drijfstangen, eindelijk aangekomen. Zoals te zien loopt er een oliekanaal dwars door de drijfstang,
die olie verdeeld in de groef in de smallend-bus.

Onderlinge gewicht verschil is niet meer dan 4 gram, moet alleen nog een 2e weegschaal hebben
waardoor ik (wanneer de weegoppervlakken waterpas tov elkaar staan) ze kan 'blueprinten' wat een leuk woord is voor zorgen dat ze zo licht mogelijk zijn
en even zwaar, en de smallenden allemaal even veel wegen aan hun kant en de bigenden aan hun kant.
Dat wordt een leuk frees en dremelklusje! Hierna moeten ze nog worden gepolijst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geen bonito meer; rijdt nu op 2 cilinders.

Gebruikersavatar
Daan C.
Forum lid
Forum lid
Berichten: 237
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 7:11 pm
Locatie: Schiedam

Nog een

Berichtdoor Daan C. » vr jul 27, 2007 5:53 pm

En ook mijn MS1 v2.2 binnengekregen. Ik wil nogsteeds zelf een MS2 v3.0 bouwen maar dit wordt het leer-apparaat, wat uiteindelijk in de Fiesta zal belanden. Voorlopig even hiermee experimenteren!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geen bonito meer; rijdt nu op 2 cilinders.

Funsdaf
Forum lid
Forum lid
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 3:52 pm

Berichtdoor Funsdaf » za jul 28, 2007 2:17 pm

leeg
Laatst gewijzigd door Funsdaf op di okt 31, 2017 5:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daan C.
Forum lid
Forum lid
Berichten: 237
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 7:11 pm
Locatie: Schiedam

Berichtdoor Daan C. » di okt 30, 2007 11:18 am

hij heeft inderdaad niet de hele wereld gekost gelukkig.
helaas is de minimegasquirt of dat micro ding nu nog (ze zijn nu in 3 verschillende formaatjes en nog meer verschillende kleurtjes, en er is zelfs een soort van officiele 'tuning computer' op ms basis) belachelijk duur.











maargoed ff wat anders;
iedereen inmiddels op de hoogte dat de Bonito weg is? nee? nu wel dus.
hij is in handen van een erg enthousiaste meneer die hem helemaal oldscool gaat opbouwen, en gelukkig verder gaat waar ik ben opgehouden, de mazzelaar :wink:

Qua project is er voor mij gek genoeg weinig veranderd.

Sinds het nationale Daan-fonds wat is gespekt na verkoop van zga. alles wat Bo gerelateerd was zijn er wat leuke dingetjes gekocht (tja het moet rollen he) waaronder bijvoorbeeld een leuke motor (escort rs turbo) en een leuke motorFiets (ktm lc4 620 sm bj 96)

De fiesta ondergaat nu namelijk hetzelfde lot als wat de bonito vooraleerst zou ondergaan. Er komt een andere motor in, met een leuke haardroger/föhn, megasquirt aangestuurd enzo.

Mocht dat nou allemaal goed gaan werken, en tegen die tijd is er weer wat vrij gekomen voor de ktm, dan zou ik daar graag de nieuwste generatie mini-megasquirt in willen bouwen (waterdicht, trilbestendig, amp connector, erg klein), gebruik maken van een (injectie-) ducati of aprilia (sxv?) throttlebody, en een lief klein brandstofpompje in de tank uit een andere injectiefiets. Alles natuurlijk wideband lambda aangestuurd.

tja en waarom... omdat het zo leuk is om altijd maar iets te doen te hebben :D

De stukjes koolstofweefsel enzo die nu over zijn, gaan ook zeker worden gebruikt om stukjes plastic van de ktm om te toveren naar lichtgewicht+mooie optics, en daar ligt ook al alles voor klaar, behalve dat stomme drainingfabric wat ik maar nergens kan vinden! (nylonachtige stof die je op je lamineerproject legt met daarboven een hoop absorberend spul zoals wcpapier waar weer het vacuumplastic bovenop komt)

Verder is het werken aan die fiesta ongeveer even leuk alsmede frustrerend als aan de Bonito, aangezien er ook zo goed als niets voor te vinden is... al heb ik inmiddels al wel een flinke stapel zeldzame spulletjes in de woonkamer liggen. *en al die verzendkosten uit engeland helpen ook niet mee zeg*

Nu de vraag; zijn de mensen op het BONITO-forum geinterresseert in een FIESTA-verhaaltje? Ik ga er pas aan beginnen zodra ik me A bewijs heb... hopenlijk 8 november that is, zodat ik mobiel blijf.
Geen bonito meer; rijdt nu op 2 cilinders.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten