Megasquirt motor management bij gerrit

Stel je voor, houdt het up to date en geniet van de reacties van ander gebruikers

Moderators: Gerrit H, Burty

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

De afronding komt nog...

Berichtdoor Gerrit » vr sep 21, 2007 11:47 pm

Ben gewoon aan het rijden elke dag woon-werk verkeer met de Bo. :D
Starten gaat nog niet zoals ik wil en ook het stationaire gedeelte is niet goed. :cry:
Heb er sinds de Landdag niets meer aan gedaan. :oops:
Op dit moment heb ik andere dingen te doen zoals een huis opknappen en zo... :roll:
Er komt nog een afrondend artikel hier en dan neemt Bert het geheel mee naar zijn gedeelte als naslagwerk.
daarna ben ik van plan op het forum een megasquirt discussie/vragen forum te laten staan.
In principe mag iedereen die bezig is met de Bo hier een project starten.

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

Bosch stationaire klep gemonteerd en accu problemen

Berichtdoor Gerrit » zo okt 28, 2007 10:38 pm

2 weken geleden hield de accu er mee op. :cry:
Ik moet telkens erg lang starten en daar kan de accu op termijn niet tegen.
Ik rijd dan 10 kilometer en s'avonds weer terug maar uiteindelijk moet ik dus zolang starten dat er niet voldoende wordt bijgeladen.
Of de accu is stuk. :?:
Ik nam aan dat de accu stuk was en heb een nieuwe 76 AH accu gekocht.
Na 2 weken weer leeg. :evil:
Dus er wordt echt niet voldoende geladen tussen door.
Ja ik moet dus gewoon veel te lang rondstarten.
Nog eens goed de megasquirt manual gelezen en ja daar is de oplossing. :idea:
Ingesteld dat er telkens bij aanzetten contact wordt ingespoten.
Ook gelezen dat eerste keer op contact zetten de fuel rail niet op druk kan zijn....
Dat is de oorzaak van het lange rondstarten !
Dus nu als de Bo koud is 2 keer contact 10 seconden en de derde keer starten.
Motor slaat dan aan na 2 omwentelingen.
Weer een probleempje opgelost.
Ook heb ik een andere stationaire klep gemonteerd uit een peugeot van 1996 een klep van het merk bosch met 3 aansluit draden.
Die REGELT nu stationair merkbaar beter dan de VDO klep die ik had.
Ook gaat hij echt dicht als er toeren worden gemaakt dus hij ontregelt mijn brandstof tabel niet meer. :)

herman
Clublid
Clublid
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:48 pm
Locatie: ALKMAAR

Berichtdoor herman » zo okt 28, 2007 10:44 pm

welke druk geeft hij na twee keer aanzetten op kontakt in de rail bij de verstuivers eigenlijk?
zakt die druk snel weg ?
nastelbare accumulator of niet?
Dacht dat je er een op had die ook nog via vacuum de druk kon verhogen , bij vol gas. :?:

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

Wel nastelbaar maar nog niet gemeten

Berichtdoor Gerrit » zo okt 28, 2007 10:55 pm

Ik heb inderdaad een nastelbare drukregelaar.
er zit in de aanvoer geen terugslag klep
Dus ik verwacht dat de druk gewoon via de pomp terug loopt als die stil staat.
Verder heb ik de laatste tijd weinig tijd gehad om er echt veel aan te doen.
Ik ben allang blij dat hij rijdt....
Ik heb de echte druk tijdens het rijden en stationair nog niet gemeten.
Wel heb ik daar een simpele druk meter voor klaar liggen.
Ik moet nog een T stukje regelen...

herman
Clublid
Clublid
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:48 pm
Locatie: ALKMAAR

Berichtdoor herman » ma okt 29, 2007 8:26 pm

Okay,
Ben benieuwd wat de druk doet tijdens het rijden.
Ook de restdruk wat blijft na uitzetten of aanzetten van het kontakt .
De druk verstellen kan een leuke wisseling geven in je inspuitdiagram.
Meer druk korter inspuiten, mooier beeld van de verstoven brandstof.

Gebruikersavatar
Daan C.
Forum lid
Forum lid
Berichten: 237
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 7:11 pm
Locatie: Schiedam

Berichtdoor Daan C. » di okt 30, 2007 10:56 am

brandstofdruk metertje in de cockpit niet iets voor jou? en dan aansluiten aan het 'dode' end van je fuelrail. mooi nippeltje erin schroeven of lassen of solderen (wat jij wilt :lol: )

wel uiteraard losgekoppeld van de brandstoflijn om renesituaties te voorkomen.
Geen bonito meer; rijdt nu op 2 cilinders.

Gebruikersavatar
Rene
Clublid
Clublid
Berichten: 585
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 11:48 pm
Locatie: Workum (Friesland)

Berichtdoor Rene » di okt 30, 2007 3:27 pm

"renesituaties"

Leuke woordspeling, 3x woordwaarde scrabble? Ha Ha.

Gebruikersavatar
Daan C.
Forum lid
Forum lid
Berichten: 237
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 7:11 pm
Locatie: Schiedam

Berichtdoor Daan C. » di okt 30, 2007 6:19 pm

tjah niet lullig bedoelt ofzo maar iedereen weet meteen wat je probeert uit te beelden :lol:
Geen bonito meer; rijdt nu op 2 cilinders.

Funsdaf
Forum lid
Forum lid
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 3:52 pm

Berichtdoor Funsdaf » do nov 01, 2007 11:26 pm

leeg
Laatst gewijzigd door Funsdaf op di okt 31, 2017 5:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

herman
Clublid
Clublid
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:48 pm
Locatie: ALKMAAR

Berichtdoor herman » do nov 08, 2007 9:28 pm

Nee ,
Ooit heb ik een D jectronic geschikt gemaakt voor een grotere motor,
heb daar toen spreek 15 jaar terug veel van geleerd.
Me andere Alfa Bo heeft een normaal injectie systeem bosch motronic ,
lekker simpel en goed werkend systeem.
Me andere Bo heeft nu een type 1 VW motor met carbs.1835 cc
Hiermee rijdt ik tussen de 1 op 12 en1 op 15 met eurobenzine.
Tegenwoordig wel erg lekker.
Wel eens lopen spelen met temp regeling op een Renault ,
je ziet dan alle kenvelden verlopen.

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

De Bo staat in Stramproy en dan....

Berichtdoor Gerrit » di dec 16, 2008 12:08 am

Na een lange stilte toch maar weer begonnen. :oops:
Ben met de Bo naar Patrick in Valkenswaard geweest. ( Zie Clubblad 124 )
Nou dat geeft meteen weer die kriebel om verder te gaan.
Ongelofelijk enthousiast die jongens ! :D
En dus kon ik het vandaag niet laten naar het werk te rijden met de Bo.
Starten nog steeds zeer slecht. :cry:

Dussss...

extra cranking fuel enrichment op 80% gezet ipv 40%
Cranking RPM op 400 ipv 200 !!!
Nu slaat hij zomaar aan. :shock:
Ben benieuwd wat hij morgen ochtend gaat doen bij het starten.

Nog een probleem...
Als ik op ongeveer 3000 tot 4000 toeren rijdt en geen gas geef maar ook niet vertraag gaat hij stoten of de vonk of inspuiting even wegvalt.
Geen idee waar ik dat moet zoeken. :?:
Hou de Bo's aan het rollen !!
Zwenkwiel gebruik slechts tijdelijk toegestaan.

Gebruikersavatar
albert.vanderveen
Clublid
Clublid
Berichten: 54
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:04 pm
Locatie: Neede

probleem met schijnbaarinhouden bij constant toerental

Berichtdoor albert.vanderveen » di dec 16, 2008 5:14 pm

Gerrit, dit probleem heb ik al eens gehad en via een Engelse MS-site ben ik er achter gekomen dat het met de "Over run settings" te maken heeft, in principe had ik deze settings wel redelijk goed staan, maar omdat mijn gasklep-positie-sensor niet direct begon te meten, maar pas na een redelijk grote uitslag, dacht de MS dat het gas-pedaal niet ingedrukt was en besloot daarom de bezine-toevoer (tijdelijk) stil te zetten. Dus toen heb ik mijn gasklep-positie-sensor beter gemonteerd, zodanig dat de uitslag direct wordt geregistreerd ...

Albert.

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

Die staan al uit

Berichtdoor Gerrit » di dec 16, 2008 8:10 pm

Hallo Albert,

De over run settings heb ik al uit staan dus dat kan het niet zijn. :cry:
Toch bedankt voor de suggestie en dit had het kunnen zijn.
Hou de Bo's aan het rollen !!
Zwenkwiel gebruik slechts tijdelijk toegestaan.

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

Bezig met TPS

Berichtdoor Gerrit » vr apr 23, 2010 10:02 pm

Op dit moment ben ik bezig met de TPS
Als ik het niet werkend krijg komt de meeting in Strijen in gevaar.
Op dit moment zit de TPS van het 2 liter golf blok er op.
Dit ding heeft niet dezelfde aansluiting op de as van de gaskleppen.
Nader bericht volgt.
Hou de Bo's aan het rollen !!
Zwenkwiel gebruik slechts tijdelijk toegestaan.

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

Andere TPS

Berichtdoor Gerrit » zo mei 02, 2010 10:07 pm

Inmiddels een andere TPS geplaatst. ( van BMW 6 pitter blok )
Toch nog steeds inhouden als je gelijke snelheid houd.
Acceleratie schema veranderd en dat helpt !
Nu nog het starten.
Tijdens de start testjes ondek ik dat de stationaire regelklep soms niet regelt.
de klep laten zien op de sloop en daar roept iemand dat je zo'n klep beter een nachtje in petroleum kunt leggen.
Dat dus maar gedaan en inderdaad hij regelt weer.
Meteen Idle rgegeling veranderd.
Eerst regelde de klep het volledige stationair lopen.
Als de klep dan weigert slaat de motor bij elk stoplicht af.
Nu heb in hem alleen werken als de motor koud is.
Warm stationair afgesteld met de gasklepregelschroef
Eens kijken hoe het nu bevalt en of hij nu beter start.
Hou de Bo's aan het rollen !!
Zwenkwiel gebruik slechts tijdelijk toegestaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten