Megasquirt motor management bij gerrit

Stel je voor, houdt het up to date en geniet van de reacties van ander gebruikers

Moderators: Gerrit H, Burty

Funsdaf
Forum lid
Forum lid
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 3:52 pm

Berichtdoor Funsdaf » di jul 03, 2007 10:25 pm

leeg
Laatst gewijzigd door Funsdaf op di okt 31, 2017 5:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kikker
Clublid
Clublid
Berichten: 732
Lid geworden op: ma apr 09, 2007 11:52 pm
Locatie: Lommel

Berichtdoor Kikker » wo jul 04, 2007 1:49 am

Wel Heren,

Ik heb het bij Gerrit in't echt mogen zien EN horen!!! :shock:
Wat is die man goed bezig zeg.
Ik ben al blij als alles origineel perfekt loopt, maar dit wil ik wel eens zien als dat af is, jongens jongens daar kunnen we nog wat van opsteken! :wink:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kikker op wo jul 11, 2007 11:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Klik op foto voor onze bonito-weblog
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

megasquirt getuned op 1600 GTI

Berichtdoor Gerrit » di jul 10, 2007 10:29 pm

Ik zal eens naar Theo moeten rijden dan kan ik ook een leuk woorddje over Theo schrijven...
Theo bedankt ! Het was een zeer leuk bezoek !

Op dit moment kan ik zeggen dat de Bo weer rijdt zoals voorheen.
Ik heb alleen nog geen echte topsnelheidsproef gedaan maar bij het optrekken zit het ( weinige ? ) vermogen wat ik had er weer in.
Vandaag heb ik ook gewerkt aan de mogelijkheid de toerenteller weer aan te sturen en dat is gelukt.
Ik laat de megasquirt op een bepaalde poort van de CPU het toerental signaal in blokgolf weergeven en dat signaal gaat via een van de iac draden naar een schakeling die ik vandaag heb gebouwd.

Afbeelding

Er is gebruik gemaakt van een spoel van een 12 v relais die aan de blokgolf een extra spike geeft zodat de toerenteller, die een contact punten signaal van een bobine gewend is, weer werkt. :D

Verder heb ik een klein laptopje ( toshiba libretto ) en die kan op de accu spanning werken.
Het is een pc'tje wat op windows 98 werkt en daarmee in staat is megatune te draaien.
Vanavond heb ik weer even rond gereden en geëxperimenteerd met de vervroegings tijden.
Ik heb er de manual van de golf1 GTI 1600 naast liggen.
Daar staat een diagram in van de graden vervoeging bij het toerental.
Nadat ik diverse keren ben gestopt om de sparktable bij te stellen denk ik nu weer het oude vermogen terug te hebben.
Het is zeer leerzaam voor mij nu eerst alleen met het tunen van de ontsteking te maken te hebben.
Moet er niet aan denken dat er ook nog gerommeld zou moeten worden met de inspuiting.
Maar daar doet de k-jetronic nog steeds dienst.

Mijn lokale electronica boer beweert dat hij niet aan VB921 torren kan komen.
Ik wilde er vandaag een paar op reserve kopen maar dat ging niet door.
Waar kun je die coil aan stuur torretjes kopen ?

Gebruikersavatar
Daan C.
Forum lid
Forum lid
Berichten: 237
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 7:11 pm
Locatie: Schiedam

Berichtdoor Daan C. » di jul 10, 2007 11:09 pm

http://www.diyautotune.com/catalog/vb92 ... -p-61.html

daar in ieder geval, dus ik verwacht dat funs ze ook makkelijk kan regelen....









FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUHNS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :!:
Geen bonito meer; rijdt nu op 2 cilinders.

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

$ 5,25 ok maar bij een gewone electronica handel ?

Berichtdoor Gerrit » wo jul 11, 2007 10:39 pm

Dit is een megasquirt dealer.
Die vragen de hoofdprijs voor zo'n onderdeel.
Ik kan het ding niet krijgen / vinden bij een gewone electronica onderdelen zaak.
Het schijnt een onderdeel te zijn wat zelfs Farnell niet heeft.
Ik zoek alleen maar een paar reserve torren voor als er een pootje afbreekt.
Maar toch bedankt voor het antwoord ! :D

Gebruikersavatar
Daan C.
Forum lid
Forum lid
Berichten: 237
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 7:11 pm
Locatie: Schiedam

Berichtdoor Daan C. » do jul 12, 2007 4:09 am

kzal morgen eens op school bij electro binnenwandelen...

wie weet, die gast (ubernerd) heeft de wazigste componentjes liggen...dus daar zaltie misschien ook wel aan kunnen komen. Weet alleen niet hoe aardig 'ie is :?
Geen bonito meer; rijdt nu op 2 cilinders.

Funsdaf
Forum lid
Forum lid
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 3:52 pm

Berichtdoor Funsdaf » ma jul 16, 2007 8:11 pm

leeg
Laatst gewijzigd door Funsdaf op di okt 31, 2017 5:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

Als ik langs kom...

Berichtdoor Gerrit » ma jul 16, 2007 8:30 pm

Als ik langs kom, kom ik dus aan en neem er een paar reserve mee.
Wel merkwaardig dat die dingen zo zeldzaam zijn. :cry:

Gebruikersavatar
Wilmer
Clublid
Clublid
Berichten: 718
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:07 pm
Locatie: Opeinde

Berichtdoor Wilmer » ma jul 16, 2007 10:00 pm

ik zal eens proberen via mijn ex stage bedrijf (reparatie bruingoed) die kan aan de vreemste componenten komen je kan het echt niet zo gek bedenken. moet alleen ff tijd vinden om er langs te wippen :?
Gerrit H schreef:Hou de Bo's aan het rollen !!
Op zwenkwielen mag dat ook :D

Funsdaf
Forum lid
Forum lid
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 3:52 pm

Berichtdoor Funsdaf » do jul 19, 2007 7:51 pm

leeg
Laatst gewijzigd door Funsdaf op di okt 31, 2017 5:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

laatste foto's

Berichtdoor Gerrit » zo jul 29, 2007 1:07 am

Hier de laatste foto's met daarop de oude 1600 met K-jetronic inspuiting.
De ontsteking wordt nu helemaal geregeld door de megasquirt.
Nadat de Bo weer ging rijden als voorheen heb ik een tuner gesproken.
( iemand die auto's tuned op de rollerbank. )
Daar heb ik wat sparktabel gegevens van gehoord.
Met die kennis heb ik de sparktabel opnieuw ingesteld.
Resultaat de Bo loopt harder dan ooit tevoren.
Dus ook een ontsteking die beter te regelen is dan een centrifugaal vervroeging is beduidend beter.

Afbeelding
De nieuwe dubbele bobine op een steun gezet.

Afbeelding
Zekering kastje voor alle verbruikers van megasquirt.

Afbeelding
Let op de oude verdeler achter de bougie kabels ! hij doet niet meer mee. :D


Afbeelding
Overzichts foto
Laatst gewijzigd door Gerrit op do mar 20, 2008 10:06 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Burty
Clublid
Clublid
Berichten: 1034
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 6:44 pm
Locatie: Klaaswaal

Berichtdoor Burty » zo jul 29, 2007 10:29 am

Merk je ook nog andere dingen, naast de hogere topsnelheid?
Hoe loopt het bij een koude motor, brandstofverbruik?

Gebruikersavatar
TerraXY
Forum lid
Forum lid
Berichten: 200
Lid geworden op: di apr 10, 2007 4:39 am
Locatie: Heiligerlee
Contacteer:

Berichtdoor TerraXY » zo jul 29, 2007 10:36 am

Is die VB921 nu te koop of is er een vervanger voor gevonden??
Just a Bonito is just ONE Bo! Making a GT40 wide body :)

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

VB921 Nergens bij de gewone handel maar wel bij Funs

Berichtdoor Gerrit » zo jul 29, 2007 10:48 am

VB921 Nergens bij de gewone handel maar wel bij Funs

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

nog even zonder woorden

Berichtdoor Gerrit » wo aug 15, 2007 10:33 pm

Afbeelding

Nog even zonder woorden.....
Laatst gewijzigd door Gerrit op do mar 20, 2008 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten