Voorzitter piest naast het potje

Stel je voor, houdt het up to date en geniet van de reacties van ander gebruikers

Moderators: Gerrit H, Burty

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

dan toch maar weer eens een vervolg schrijven

Berichtdoor Gerrit » di feb 22, 2011 12:18 am

Na lange tijd toch maar weer een vervolg schrijven.
Ook ik doe wel eens iets en geef daarvan dan geen verslag.
Drukte en andere uitvluchten en daardoor geen verslag op de site.
Nou die Basco heeft perfect werk geleverd.
Ik heb nu een stuurhuis gewoon zonder speling.
Ze hebben er een beetje teflon op gespoten en theoretisch hoef ik het stuurhuis zelfs niet meer te smeren.
Dus hierdoor ging de Ford veel beter sturen.
70 km/h top snelheid.. :roll:
De carbutateur heb ik heel in het begin al eens uit elkaar gehad en schoongemaakt.
De gasklep as was voor de helft weg gesleten.
Dus de as aangevuld met wat messing en gesoldeerd.
Nu ben ik er achter dat ze in de UK die as gewoon op voorraad hebben met lager busjes er bij.
Dat afgelopen zaterdag gemonteerd.
En ja, nu kan ik zelfs het stationair mengsel regelen.
Voorheen gooide de carburateur gewoon af en toe een plonsje benzine in de inlaat en hikte het apparaat stationair verder. :bounce:
Nu kon ik met de verbeterde carburateur zelfs het plaatselijke ford snelheids record breken met een top van 90 km/h 8)
Wel kom ik er nu achter dat er nog wel een en ander aan de wielophanging en stuurstangen moet gebeuren.
Het is een erg gammele auto bij 90 km/h.
Zondag waren de achterlichten aan de beurt, nieuwe geplaatst die wat meer licht geven.
Vanavond heb ik de cilinder sloten van de deuren en achterklep vervangen.
Nu kan de wagen zelfs op slot.
Helaas heb ik van alle acties geen foto's gemaakt.
Maar dat komt ook wel weer.
Hou de Bo's aan het rollen !!
Zwenkwiel gebruik slechts tijdelijk toegestaan.

Fred van Veen
Clublid
Clublid
Berichten: 107
Lid geworden op: za apr 26, 2008 10:22 pm
Locatie: Bovenkarspel

V8

Berichtdoor Fred van Veen » di feb 22, 2011 11:43 pm

Vertel nou ook eens wat over de geplande top-chop en de beoogde 7.2 liter V8 om nog maar te zwijgen van die 21 inch velgen achter en die 16 inch voor.....Niet doorknoeien met 90 km's hoor. Laat je buggy hart spreken. Begin desnoods aan je vrouw uit te leggen dat hij met een paar dubbele Webers beter stationair blijft lopen. Die van mij gelooft dat inmiddels niet meer, maar die is te vaak bij cartal geweest voor krukcirkels. Het is altijd het proberen waard en zeg nou zelf kabel bediende keramische schijven rondom. Ik zie een primeur binnen de club aankomen. Hou vol! Ik lees het wel.

Je gaat pas echt hard als je boortje begint te zingen.... :wink:

Gebruikersavatar
Wilmer
Clublid
Clublid
Berichten: 718
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:07 pm
Locatie: Opeinde

Re: V8

Berichtdoor Wilmer » di feb 22, 2011 11:52 pm

Fred van Veen schreef:Vertel nou ook eens wat over de geplande top-chop en de beoogde 7.2 liter V8 om nog maar te zwijgen van die 21 inch velgen achter en die 16 inch voor.....Niet doorknoeien met 90 km's hoor. Laat je buggy hart spreken. Begin desnoods aan je vrouw uit te leggen dat hij met een paar dubbele Webers beter stationair blijft lopen. Die van mij gelooft dat inmiddels niet meer, maar die is te vaak bij cartal geweest voor krukcirkels. Het is altijd het proberen waard en zeg nou zelf kabel bediende keramische schijven rondom. Ik zie een primeur binnen de club aankomen. Hou vol! Ik lees het wel.

Je gaat pas echt hard als je boortje begint te zingen.... :wink:
:lol: :lol: :lol: hahaha!!!! je kunt mij bij elkaar rapen!!!!!

Goed bezig Gerrit!!
Gerrit H schreef:Hou de Bo's aan het rollen !!
Op zwenkwielen mag dat ook :D

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

Nieuwe banden en wielen er af.

Berichtdoor Gerrit » ma apr 04, 2011 9:50 pm

Weer eens wat geknutseld aan het Fordje.
Wat ik al langer wist werd waarheid.
De banden zijn erg verkeerd.
Het was nog erger dan ik dacht.
3 verschillende maten
hoogte verschillen op vooras en t.o.v. achteras.
Op vooras : 500-16 en 500/525-16 0,5 cm hoogte verschil <edit> Wilmer bedankt.
op achteras 2x 450-16 tractor voorband... ?
hoogte 4 cm lager dan vooras.
en de banden wat gewicht betreft achter zwaarder dan voor.
Hoe kan dat, kleinere banden en hoger gewicht ?
Gewoon een wang van 1,5 cm dik.
Geen wonder dat ik dacht terwijl ik over een hobbel ging dat de achteras er onderuit zou knallen.

Afbeelding
Trekker alleen deze trekker krijgt de hub ( remtrommel ) er af

Afbeelding
Remschoenen met klinknagels degelijk engels werk...
En geen remcilinder maar een mechanische spreider.

Afbeelding
Trommel en spie

Afbeelding
Achteras lager

Afbeelding
Spie en lager loopvlak


Dan de banden :
hier de onderdelen nadat een banden handel het uit elkaar heeft gehaald.
maar een binnenband overleefde deze actie.

Afbeelding
Alle restjes terug van de bandenhandel Rene Mols in Weert

Afbeelding
Hoogte verschillen

Afbeelding
Deukje

Afbeelding
De beste binnenband

Afbeelding
Velgen

Vervolg is :
Stralen
spuiten
moffelen
blanke lak spuiten.

Nieuwe banden er op.
Sorry Herman, toch diagonaal.
Radiaal is in deze maten niet verkrijgbaar en alles breder dan 155/80-16 is te breed.
Geprobeerd met 175 / 80 - 16 VEEL te breed.
Band komt tegen schokbreker.
Laatst gewijzigd door Gerrit op ma apr 04, 2011 10:43 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Hou de Bo's aan het rollen !!
Zwenkwiel gebruik slechts tijdelijk toegestaan.

Gebruikersavatar
Wilmer
Clublid
Clublid
Berichten: 718
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:07 pm
Locatie: Opeinde

Berichtdoor Wilmer » ma apr 04, 2011 10:30 pm

goed bezig Gerrit!

hey ik zit ff naar die velgen van jou te kijken... is dat niet 5x205 oude
keversteek? if so kun je er ook nog makkelijk en goedkoop een mooi
setje licht metaal onder knallen :lol: :lol: :lol:

ohja typfoutje van uwe kant :wink: zal wel een 0,5 cm hoogte verschil zijn :wink:
Gerrit H schreef:Hou de Bo's aan het rollen !!
Op zwenkwielen mag dat ook :D

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

Inderdaad kever steek.

Berichtdoor Gerrit » ma apr 04, 2011 10:45 pm

Ja, dit is kever steek.
Reserve wiel is zelfs een kever wiel.
maar dan 15 inch
Gelukkig dat er dan toch nog een bekende maat aan deze auto zit.
Anders kan dit niet op dit forum.
Hou de Bo's aan het rollen !!
Zwenkwiel gebruik slechts tijdelijk toegestaan.

Gebruikersavatar
Rene
Clublid
Clublid
Berichten: 585
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 11:48 pm
Locatie: Workum (Friesland)

Berichtdoor Rene » di apr 05, 2011 12:26 pm

Hallo Gerrit,

Ziet er allemaal goed uit zoals je bezig bent.

Maar even een vraag en een opmerking.
Ga je de velgen met natlak laten spuiten dan de oven in en daarna blanke lak op zetten?
Je kan de velgen ook laten poedercoaten in verschillende stadia.
Hiermee bedoel ik,
Eerst stralen dan in de zinkprimer dan in de kleur en daarna in de blanke lak.
Wel moet er na elke laag coating die aangebracht word de velgen eerst weer in de oven.
Dit kan dus allemaal in poedercoating.
Heb dit werk een aantal jaren gedaan voordat ik voor SPORTLIFE ging werken.

Als ik jou was zal ik wel een laag zinkprimer als eerste laag nemen.
Hier hadden we goede ervaringen mee op autovelgen.

En als je dan nog goede poedercoating poeders wilt hebben gebruikten wij voor de zinkprimer het merk AKZO en voor de kleurcoating het merk het merk JOTUN.
Ook zijn er veel bedrijven die het merk ZANDLEVEN gebruiken.
Dit is helaas een mindere kwaliteit poeder en door deze poeders heeft de poedercoating niet overal een goede naam gekregen (helaas) .

Ik zou zo zeggen kijk wat je met de info doet en ga vooral zo door.

Je maakt er wat moois van.

Groet René
If you can hear yourself screaming, the noise ain`t loud enough

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

Oei... dat is profesioneel...

Berichtdoor Gerrit » di apr 05, 2011 9:38 pm

Ik heb nog een potje hammerite staan en dat hecht bijzonder goed en trekt ook goed vlak bij drogen.
Drogen doe ik in mijn privé oven. ( de sauna )
Daarna gaat er een spuitbus metaal zilver kleur over heen en uiteindelijk blanke lak.
Alles met ruime droog periode in de sauna.
Ja als ik echt wil poeder coaten moet ik het weer uitbesteden en dat kost dan weer meer geld.
Het is al duur genoeg zo.
Die banden zijn in europa nergens te koop als alleen bij oldtimerbv.nl in Heeze.
Het worden whitewall Firestone banden 500/525 - 16
Als ik voor dezelfde band ga zoeken zijn die in München iets goedkoper.
Oldtimer BV laat die banden een partij maken en gaat dan op het magazijn zitten.
Zelfs een banden handel kan er geen redelijke korting krijgen.
In Engeland kon ik voor GBP 82 chinese banden kopen en daar zitten de verzendkosten niet bij.
Maar die zijn van slechte kwaliteit.
Uiteindelijk ben ik maar voor de dure oplossing gegaan.
Morgen de velgen waarschijnlijk ophalen bij Gebr. Cuipers straal bedrijf.
Dan de verf er op.
Verwacht jij dat die velgen snel roesten ?
Als ik zie wat er aan roest op zit sinds 1980 denk ik met mijn behandeling dat de velgen mij overleven...
Hou de Bo's aan het rollen !!
Zwenkwiel gebruik slechts tijdelijk toegestaan.

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

Sloten en skai dakje

Berichtdoor Gerrit » di apr 05, 2011 10:12 pm

Deze winter heb ik ook alle cilindersloten ( er waren geen sleutels ) en het skai dakje vervangen.
Het dakje was zo lek als een Bonito bij de deuren...
Rubber en skai net zo vergaan als de raam rubbers.
Toekomstig moet ik de hemel in de auto ook nog vervangen.
Die hemel is in de UK gewoon te koop maar ik ga zelf achter de naaimachine zitten.
Wie weet welke stof je daarvoor moet hebben, heeft dat nog een speciale naam ?
Hou de Bo's aan het rollen !!
Zwenkwiel gebruik slechts tijdelijk toegestaan.

Gebruikersavatar
Rene
Clublid
Clublid
Berichten: 585
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 11:48 pm
Locatie: Workum (Friesland)

Berichtdoor Rene » wo apr 06, 2011 11:02 am

Jou velgen overleven jou wel hoor.
Wat ik schreef geld eigelijk ook meer voor velgen die het hele jaar onder de auto zitten.

En op de manier die jij beschrijft voor het drogen heb je zelf ook een reden om eens wat vaker in de sauna te zitten.

Als ze in de lak staan post je even een plaatje?

Groet René

Ps,
Ik zie dat je op het punt staat een nieuwe hobby te ontdekken.
Achter de naaimachine nog wel.
Als mijn broekspijpen weer eens te lang zijn stuur ik hem wel even op, kun je ze even inkorten. :groep springers:
If you can hear yourself screaming, the noise ain`t loud enough

Gebruikersavatar
Kikker
Clublid
Clublid
Berichten: 732
Lid geworden op: ma apr 09, 2007 11:52 pm
Locatie: Lommel

Berichtdoor Kikker » wo apr 06, 2011 11:41 am

En de dakhemel zit die gespannen of op een voorgevormde plaat?
Klik op foto voor onze bonito-weblog
Afbeelding

herman
Clublid
Clublid
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:48 pm
Locatie: ALKMAAR

Berichtdoor herman » wo apr 06, 2011 5:27 pm

Tja,
die ouwe Duitser wou geen afstand doen zeker voor je velgen ?
Leek me wel leek Fordje met Wehrmacht velgen van ze Kubel.

snader
Forum lid
Forum lid
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jun 23, 2010 10:27 pm

Berichtdoor snader » wo apr 06, 2011 5:36 pm

hoi, nu ik je velgen zie weet ik ook waar de velg vandaan komt die ik in zweden van een autosloop heb gehaald. we dachten, dat moet iets speciaals zijn van een kever, maar konden er niks over vinden waarvan de velg was. nu weet ik het eindelijk na 4 jaar :lol:

Gebruikersavatar
Gerrit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 510
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 5:59 pm
Locatie: Stramproy

Velg uit zweden ?

Berichtdoor Gerrit » wo apr 06, 2011 7:10 pm

In zweden heb ik gezien dat ook zo'n fordje als ik heb in een museum staat.
Als jij nu exact dezelfde velg nog hebt liggen wil ik die wel van jou overnemen.
Of ruilen voor een originele kever 5 gats velg met band.


Greetz, Gerrit.
Hou de Bo's aan het rollen !!
Zwenkwiel gebruik slechts tijdelijk toegestaan.

snader
Forum lid
Forum lid
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jun 23, 2010 10:27 pm

Berichtdoor snader » wo apr 06, 2011 8:06 pm

ik weet niet of ik hem nog heb liggen, ik zal deze week nog wel ff in mijn velgenrek kijken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten