Schuur vondst: De foto's

Stel je voor, houdt het up to date en geniet van de reacties van ander gebruikers

Moderators: Gerrit H, Burty

Anonymous

Schuur vondst: De foto's

Berichtdoor Anonymous » zo nov 02, 2008 12:23 am

Nou zoals beloofd, de foto's

De auto zoals hij er nu bij staat hebben jullie gezien op de site onder projecten. Hierbij wat gedetaileerdere foto's van de dingen die wij allemaal moeten gaan doen/fixen.

Afbeelding

Laten we beginnen bij de motor. Hier zie je de oude motor. 15 jaar
stilstaan heeft hier niet echt geholpen ( eigenlijk voor de rest van de auto al helemaal niet maar hier zie je het echt aan)

Afbeelding

Misschien dat dit voor de liefhebbers wel interresant is

veel leuker is deze foto
Afbeelding

Dit is de nieuwe motor

Afbeelding

Aan deze foto kun je zien dat de auto vroeger geel is geweest

Afbeelding

veel dingen die wij moeten gaan bijwerken zijn oa:

de raam stijlen
Afbeelding

het dashboard

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

plekje bij de achterkant

Afbeelding

raamstijlen

Afbeelding

binnenkant

Afbeelding

erg leuk, blijkbaar heeft de vorige eigenaar hier 2 stoeltjes in willen maken. In de gaten die je ziet zat polyester
Verstevigd met een stukje hout en een ijzeren draagarmpje
helaas was de poly na 15 jaar niet uitgehard dus die trok je zo los...

Afbeelding

Langs de zijkanten was er aluminium geplaatst ( lees met popnageltjes aan de body vastgezet) dit moet ook opnieuw worden gemaakt
Het gat wat je ziet stak eerst een buis uit, waarschijnlijk voor verwarming

Afbeelding

Zoals je kunt zien zijn dit de verwarmingsbuizen

Afbeelding

En liepen door dit gat die we nu dicht gaan maken

Afbeelding

Nou komt het leukste verhaal

de kabelboom

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

misschien is dit een van de redenen dat de auto aan een kant is gezet 15 jaar geleden?

Afbeelding

let vooral op de verschroeide draden

en hier voorin

Afbeelding

Afbeelding

de vooras is ook anders

Afbeelding

de oude klokjes en oud zekeringkastje

Afbeelding

de buitenkant is ook een apart verhaal:

Overal blaasjes, slecht spuitwerk en scheuren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is hier en daar al geschuurd, maar we moeten helaas dieper schuren

Afbeelding

Afbeelding

dit vindt ik trouwens nog het toppunt van de hele wagen ( vooral voor een electroman als ik)

De accu is voorin gezet en er liep een goede ( en vooral dikke ) kabel naar achteren toe

Misschien was hij iets te kort dus hebben ze m ( meerdere malen) verlengd:

Afbeelding

Afbeelding

Een vonkje van de kabel en er was geen bonito meer geweest!

Deze kael lag trouwens recht door het midden van de wagen en niet langs de zijkant. Er zijn wat klokjes en jabeld bijgeplaatst waarbij de de kabels naar de motor niet via de originele weg hebben gelegd maar gewoon de korste weg

Ik hoop dat iedereen mijn repo een beetje leuk vindt, mochten jullie tips en truuks hebben, ben niet bang om te reageren!!!

Tevens zal ik in dit topic alle update's geven ( ook inc foto's)

herman
Clublid
Clublid
Berichten: 1145
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:48 pm
Locatie: ALKMAAR

Berichtdoor herman » zo nov 02, 2008 9:44 am

Body ziet er nog goed uit,
de lijnen kloppen goed.
De dynamo zou ik gelijk vervangen voor een wisselstroom, zeker als je een standkachel gaat gebruiken en de acuu ook nog eens voorin wilt plaatsen.
Scheeld je een hoop ellende achteraf,
een lamp die op 14 volt brandt geeft meer licht dan een op 12,3 volt.
Pak de massa ook metteen aan.
Passen die stoelen wel in een Bo ?
Ik zit op me bodem van de BO met me stoel en dan heb ik net mooi de ruimte.
Maar mooi projekt,
ben er blij mee dat jullie het samen aan gaan pakken.

Gebruikersavatar
Wilmer
Clublid
Clublid
Berichten: 718
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:07 pm
Locatie: Opeinde

Berichtdoor Wilmer » zo nov 02, 2008 11:15 am

komt me allemaal bekent voor! de kabelboom was ook waar ik mee was
begonnen... drama.... meerdere kleuren draden aan elkaar geknoopt,
iets van 4 zekeringen voor 1 dimlicht.

Zoals de oude eigenaar vertelde
heeft deze auto een aanrijding gehad, is nu wel terug te zien, de a stijl
boven bij het dak zit een aanzetting zoals je op foto liet zien, onderaan de
a stijl is ook gewerkt alle scheuren in de neus verklaart ook al een hoop.

De vooras is een versmalde vooras, waarschijnlijk om bredere wielen te kunnen plaatsen.
Gerrit H schreef:Hou de Bo's aan het rollen !!
Op zwenkwielen mag dat ook :D

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » zo nov 02, 2008 4:08 pm

heb jij een goed schema en meer informatie voor die kabelboom??

ik wil hem helemaal eruit trekken en opnieuw beginnen, maar haiko wilt hem naar vwclassic brengen, waar een medewerker de kabelboom weer vastmaakt met een gedeelte van de kabels die er nu in liggen. Als we dat geld al kunnen besparen is natuurlijk veel beter.

Gebruikersavatar
Burty
Clublid
Clublid
Berichten: 1034
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 6:44 pm
Locatie: Klaaswaal

Kabelboom

Berichtdoor Burty » zo nov 02, 2008 4:29 pm

Is het geen idee om te kijken hoe dat bij een kever zit?
Het lijkt mij een auto met weinig electrische fratsen die een eigen bedrading vragen; met andere woorden: hoog kevergehalte.

Het schema heb ik nog wel in een vraagbaak staan van goede vriend P. Olyslager. Of de kleurcodes nog te onderscheiden zijn in de Bonito weet ik niet, maar het schema zelf past op één bladzijde van het boekje, dus echt moeilijk kan dat niet zijn?

Zeg het maar ?

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » zo nov 02, 2008 5:25 pm

Zou fijn zijn als je mij een kopie kunt toesturen!

ik heb wel een versie gevonden, maar ik ben niet zeker of dit de juiste kabelboom is, omdat veel leidingen geen retour hebben. m.a.w. retour gaat via carosserie


Misschien ook een vraagje over verwarming. Hoe hebben de meeste mensen dit gerealiseerd?

hebben jullie alleen voorruit verwarming of ook andere uitgangspunten?

Aangezien de nieuwe motor geen aansluiting heeft voor de buizen

Gebruikersavatar
Wilmer
Clublid
Clublid
Berichten: 718
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:07 pm
Locatie: Opeinde

Berichtdoor Wilmer » zo nov 02, 2008 5:55 pm

Op The Samba staat een hele lijst met kever schema's

met illutraties:
Afbeelding

maar ik heb zelf liever deze schema's
Afbeelding

hier een linkje naar alle schema's

Hopelijk kun je er wat mee. En als ik de kabel zooi zo zie liggen haal dan alsjeblieft een goeie 2e handse kabelboom (+/- 30 euro)

Koop een nieuwe (+/- 300 euro+)
of stel er zelf 1 samen via rick donkers
heb hier ooit een berekening gemaakt voor een T1 Spijlbus zat ik op ongeveer 180 euro aan materiaal

Als je de auto naar classics brengt is die er naar mijn idee ook zo een 2 dagen mee bezig om alles uit te zoeken. Heb al een aantal kevertjes nieuwe boompjes in getrokken.

Gr Wilmer
Gerrit H schreef:Hou de Bo's aan het rollen !!
Op zwenkwielen mag dat ook :D

herman
Clublid
Clublid
Berichten: 1145
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:48 pm
Locatie: ALKMAAR

Berichtdoor herman » zo nov 02, 2008 8:21 pm

een standkachel voorin plaatsen van Eberspracher geeft een mooie warmte.
Denk ook aan de ontluchting via de achterkant van de Bo,
beetje luchtdoorstroming verbetert het klimaat en de doorzichtigheid van de ramen.

Gebruikersavatar
Burty
Clublid
Clublid
Berichten: 1034
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 6:44 pm
Locatie: Klaaswaal

Elektrische schema's

Berichtdoor Burty » zo nov 02, 2008 8:30 pm

Op de website staan onder het tabblad "Techniek" diverse schema's van:
VW 1200
VW 1300
VW 1300 met Wisselstroomdynamo

Doe er je voordeel mee!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten