Project Henk

Stel je voor, houdt het up to date en geniet van de reacties van ander gebruikers

Moderators: Gerrit H, Burty

henk
Forum lid
Forum lid

Project Henk

Berichtdoor henk » di jul 29, 2008 10:09 pm

Even het een en ander verduidelijken: De Bonito op zich is nog in redelijke staat,moet nog wel hier en daar bijgewerkt worden.
Heb inmiddels 10 mtr glasdoek (dus geen polyester) en een liter of 3 impregneer en harder.
Door de boys van het Lab laten uitzoeken.
De bodem is al bijna klaar, de rest van de onderdelen moet ik allemaal nog uitzoeken alles hoort er te zijn behalve het zitwerk, maar dat is geen punt.
Krijg trouwens de foto's niet on line.

Een vriendelijke groet uit Hellendoorn
http://www.mijnalbum.nl/Album=SSCOENVM

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Henk, Foto's via ftp op ruimte Bonitoclub gezet en hier een link daarheen.
Als je ruimte hebt bij jouw provider kun je daar foto's neerzetten en de linkjes op deze pagina's ( Gerrit )
Luchtkastelen zijn duur in onderhoud

TerraXY
Forum lid
Forum lid
Contacteer:

Re: Reactie

Berichtdoor TerraXY » zo aug 10, 2008 7:44 pm

henk schreef:Even het een en ander verduidelijken: De Bonito op zich is nog in redelijke staat,moet nog wel hier en daar bijgewerkt worden.
Heb inmiddels 10 mtr glasdoek (dus geen polyester) en een liter of 3 impregneer en harder.
Door de boys van het Lab laten uitzoeken.
@Henk,
normaal is dat je glasvezel, carbon, aramide/kevlar impregneerd/bevestigd met polyester of epoxy/epicoat. (ik begrijp je (dus geen polyester) in deze niet.
De keuze van het materiaal (dikte/type) ligt vooral aan wat je ermee doet. Er zijn nog steeds veel mensen die gebruik maken van gelcoats als topcoat maar eigenlijk is dit achterhaald een epicoat is sterker en nauwelijks duurder.
Zelf ben ik nu met 8 projecten bezig (3 eigen auto's (Bo, Matula en een Karmann buggy), 2 boten (een Mistral 680 verbouwing/reparatie en een 14m95 nieuw te bouwen catamaran) en nog 3 nieuwe serre's) maar ik ben ik hoog tempo aan het overstappen aan epoxy en aramide. Waarbij aramide/epoxy als toplaag worden gebruikt en glasmat/polyester als goedkopere binnenkant word gebruikt. (wil je licht bouwen gebruik je alleen aramide/epoxy)
In het afgelopen jaar ben ik van kleinverpakking naar 20 en 60 kilo verpakkingen en rollen overgestapt; volgende week woensdag zit ik met mij `polyester` boer om tafel om op te schalen naar drums van 200 kg (voor de catamaran heb ik meer dan 3000 kg nodig en dan zijn prijsonderhandelingen echt wel nodig)
Just a Bonito is just ONE Bo! Making a GT40 wide body :)

henk
Forum lid
Forum lid

Berichtdoor henk » di aug 12, 2008 4:15 pm

@TerraXY

Met geen polyester bedoel ik dat ik dus geen polyesterdoek maar glasdoek uit de fabriek gehaald heb.
Voor het dashbord dacht ik maar carbon te gaan gebruiken(koolstof)

De epoxy die daarbij hoort heeft een bepaald nummer maar dat heb ik hier zo niet bij de hand.

De rest laat ik aan de experts over bij ons maken ze ook prepacks, dus geimpregneerde platen voor vliegtuigen en dergelijke
Luchtkastelen zijn duur in onderhoud