GT40 widebody

Stel je voor, houdt het up to date en geniet van de reacties van ander gebruikers

Moderators: Gerrit H, Burty

TerraXY
Forum lid
Forum lid
Contacteer:

GT40 widebody

Berichtdoor TerraXY » ma okt 22, 2007 9:26 am

Ik heb me voorgenomen om een "nieuwe" bonito te gaan bouwen.
Op zich is de Bonito een replica van de Ford GT40 en ik ben nu van plan geheel opnieuw te gaan beginnen.
Eigenlijk wil ik een Ford GT40 widebody hebben maar met een instapprijs van ruim 150.000 euro vind ik dit niet reeël mede gezien dat als ik mijn verdere wensen: epoxy/aramide-based, een fatsoenlijke motor en wide-body daarin nog niet verwerkt zijn: dan gaat de prijs al naar 2a3 ton.
Ook zijn er diverse details van de Zuid-Afrikaanse replica die volgens mij niet correct zijn (er zijn details die niet overeen komen met de winnaar van Le Mans 1969)
Al met al heeft me dat al een tijdje geleden doen besluiten om 1 en ander te gaan voorbereiden en dit als nieuw project te gaan starten.
In eerste instantie puur als theoretische voorbereiding maar inmiddels ben ik dus al wel bezig om een aramide kunststof met kreukelzone's te gaan ontwerpen middels speciale aramide weefsels.
Verder ben ik aan het bekijken of er geen mogelijkheden zijn tav duo-trio-quad motorblokken om zo het vermogen te verhogen en de prijs laag te houden.
Ook ben ik met een "embedded systems" bedrijf aan het bekijken of ik niet een ""eigen"" auto-management systeem ga ontwikkelen. (Megasquirt 3 [MS-3] laat nog steeds op zich wachten) En daarbij wil ik ook een stap verder gaan: "Kit" moet je maar als voorbeeld zien. (een portable computer in combinatie met een interne-auto-computer moeten de gehele auto gaan beheren. Na bestudering van de MS-2 software lijkt mij dat de software er eigenlijk als basis al is en dit alleen wat hoeft uitgebreidt te worden en het MS-3 concept is eigenlijk met een kleine aanpassing ook geschikt. Deze oplossing zal meer moeten zijn dan MS-2: ik denk hierbij ook aan auto-tuning (lees: zelf-tuning!) van de motor: de computer verzameld data waarbij met behulp van software de ontstekingstabellen aangepast worden en eventueel dat er meerdere tabellen ontstaan voor bepaald rijgedrag.
Wat zoek ik aan ondersteuning:
mensen met ideeën, mensen met expertise, mensen die soortgelijk bezig zijn, mensen met ....
Just a Bonito is just ONE Bo! Making a GT40 wide body :)