Oldskool Aircoold Tuning!!!! Motortje snort weer :D

Stel je voor, houdt het up to date en geniet van de reacties van ander gebruikers

Moderators: Gerrit H, Burty

wat heb je liever voor motor

Orgineel aircoold
2
25%
Waterkoker
5
63%
Oldskool aircoold tuning
1
13%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Gebruikersavatar
Wilmer
Clublid
Clublid
Berichten: 718
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:07 pm
Locatie: Opeinde

Oldskool Aircoold Tuning!!!! Motortje snort weer :D

Berichtdoor Wilmer » zo okt 07, 2007 8:19 pm

Ik heb even een klein projectje tussendoor gedaan...

Heb mijn motor uit de auto gehaald en bij Friesland Kevers op de
testbank gezet. We hebben eerst even een compressie testje gedaan
zonder carbs.. en de 2 liter CU geeft mooi op alle cilinders een gezonde
12 bar compressie druk! lijkt mij dat dit blokje nog best gezond is voor
zijn leeftijd!!

Volgende week zaterdag gaat hij waarschijnlijk helemaal uit elkaar, niet
omdat revisie noodzakelijk is maar aangezien de porsche koeling er
nogal amaturistsch op is geplaats laat ik het blok afdraaien. Een
bijkomend voordeel hiervan is dat de koelfan een mooi stuk zakt
waardoor er weer paats is voor een orginele motorklep!

ff een filmpie voor de liefhebbers (jammer genoeg niet zo lang baterij van de camera was leeg :?)

Als het blok klaar is en de lagers allemaal zijn vervangen dan zal hij in de
showroom van Friesland Kevers te bewonderen zijn totdat hij zijn plekkie
kan innemen achter de Bo :wink: :D
Gerrit H schreef:Hou de Bo's aan het rollen !!
Op zwenkwielen mag dat ook :D

herman
Clublid
Clublid
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:48 pm
Locatie: ALKMAAR

Berichtdoor herman » ma okt 08, 2007 7:41 pm

Kijk aan,
Klinkt lekker 12 bar .
Fijn dat het goed gaat met je blok en zal inderdaad lekker opknappen achterin.

Gebruikersavatar
steven
Clublid
Clublid
Berichten: 139
Lid geworden op: zo aug 03, 2008 1:55 pm
Locatie: poortvliet

Berichtdoor steven » vr dec 19, 2008 6:22 pm

hoi wilmer
heb zelf vorige week 'n 2l CU motorblok gekocht
heb hem al voor de helft uit elkaar liggen om de koppen te controleren
maar deze zaggen er gelukkig nog goed uit
ben ook van plan om hier andere koeling op te monteren,weet alleen nog niet hoe
ben je nog bijzonderheden tegen gekomen tijdens de demontage van jou blok en zou je mischien wat foto's kunnen plaatsen hoe bij jou de koeling gemonteerd zit
12 bar is toch eigenlijk veel te hoog,of voeg jij 'n octaanverhoogendmiddel toe aan de benzine

Gebruikersavatar
Wilmer
Clublid
Clublid
Berichten: 718
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:07 pm
Locatie: Opeinde

Berichtdoor Wilmer » vr dec 19, 2008 8:11 pm

12 bar was de compressie toen de motor nog in elkaar zat (overigens zit hij nog steets in elkaar :oops:

hou er rekening mee dat de Cu blokken altijd flink zijn gebruikt, dus ze zijn meestal echt op. De nokkenas is in 9 van de 10 keer versleten dus zijn moeten worden vervangen. De Cu heeft hydraulische klepstoters, deze zou ik vervangen voor gewoone klepstoters, aangezien de hydraulische vaak meer herrie maken en bij lang staan kunnen ze gaan vast zitten.

Ik ben zelf van plan om er een Ahnendorp koelling op te zetten. Dit is een porsch style koelhuis. De Porsche ventilator word ingefreest in het carter, ik zou niet gaan voor een koelhuis wat op het huidige carter geschroeft word wat je dus in mijn filmpje zit. Nadeel hiervan is dat je motor te hoog wordt en je deze niet meer kwijt kunt onder je motorklep. De Ahnendorp koeling zit namelijk 7 centmeter lager!

Gr Wilmer
Gerrit H schreef:Hou de Bo's aan het rollen !!
Op zwenkwielen mag dat ook :D

herman
Clublid
Clublid
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:48 pm
Locatie: ALKMAAR

Berichtdoor herman » vr dec 19, 2008 8:45 pm

Wilmer,
ik geloof dat je blok aan ze vermogen komt door ze kompressie verhouding.
Gezien de vermogen opgave die ze toen voor je motor opgaven toen je de Bo kocht.
Even uitleg voor Steven vanwege de kompressiedruk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten